Uzyskanie decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę lub odroczenia terminu płatności podatku, odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek w podatkach: rolnym, leśnym, od nieruchomości.
INSTRUKCJA KROK PO KROKU
1. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1444 z późn. zm.)
2. Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Stare Miasto, ul. Główna 16B, 62-571 Stare Miasto
pokój nr 21, tel. (63) 241 62 16
pn. śr. czw. w godz. od 7:30 do 15:30
wt. od 7:30 do 17:00
pt. od 7:30 do 14:00
3. Wymagane dokumenty
Uargumentowany wniosek o udzielenie umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności w spłacie zobowiązań podatkowych – w formie odręcznego podania lub na druku dostępnym na stronie internetowej Urzędu – załączniki poniżej:
DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH:
DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ ORAZ OSÓB PRAWNYCH I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Instrukcja do Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy, jeżeli podatnik dotychczas nie korzystał z pomocy publicznej
4. DODATKOWE DOKUMENTY: (potwierdzające złożone we wniosku informacje)
W zależności od statusu podatnika (osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna, w tym spółka nieposiadająca osobowości prawnej) informacja o sytuacji majątkowej podatnika:
ü sprawozdanie finansowe za ostatni okres rozliczeniowy (np. F-01, RB-30),
ü aktualne informacje o sytuacji finansowo - ekonomicznej prowadzonego przedsiębiorstwa (np. zestawienia z księgi przychodów i rozchodów, bądź inne).
ü kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatni rok podatkowy (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, bądź inny) wraz z ich korektami,
ü obrót i wynik finansowy (bilans i rachunek zysków i strat),
ü specyfikacja zobowiązań i należności,
ü kopia planu finansowego,
ü zaświadczenia o dochodach,
ü zaświadczenia z PUP o wys. zasiłku lub braku zatrudnienia, „odcinek" renty/emerytury lub decyzja ZUS potwierdzająca wys. tego świadczenia,
ü potwierdzenie wysokości innych dochodów
ü rachunki, faktury za dokonywane opłaty
5. Termin realizacji
30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni
6. Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji/postanowienia rozstrzygającego zgłoszone żądanie
7. Opłaty
brak
(ewentualnie opłata za pełnomocnictwo) – 17,00 zł.
Opłatę należy uiścić na numer rachunku bankowego Gminy Stare Miasto dla opłaty skarbowej w Banku Spółdzielczym - 77 8530 0000 0500 0576 2000 0260. Tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę której dotyczy.
8. Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczym w Koninie za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji. Odwołanie od decyzji powinno zawierać:
1) wskazanie osoby, od której pochodzi, oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów – numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiadają identyfikatora podatkowego (art. 168 § 2 ustawy Ordynacja podatkowa),
2) zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 ustawy Ordynacja podatkowa).
W przypadku wydanego postanowienia jeżeli przysługuje od niego zwolnienie, wnosi się je w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Miasto.